• سه شنبه ١٧ بهمن ١٤٠٢-١٦:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٣١
تشکری هاشمی خبر داد

تصویب 10 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو و اتوبوسرانی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انتشار اوراق مالی اسلامی به مبلغ 10 هزار میلیارد تومان، به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، در دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با موافقت  وزارت کشور،  مبلغ  ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی تعیین شده است که این ۱۰ هزار میلیارد تومان شامل 5 هزار  میلیارد تومان بازپرداخت اصل و سود به نسبت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری تهران خواهد بود و 5 هزار میلیارد دیگر بازپرداخت شهرداری تهران است. 
تشکری هاشمی درباره جزئیات مبلغ اوراق مشارکت اظهار کرد: مبلغ هزار  میلیارد تومان به منظور توسعه و تکمیل خط ۳ مترو تهران، مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل و توسعه خط ۴ مترو تهران، مبلغ  ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل خط ۶ مترو تهران، مبلغ  ۱۵۰۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل خط ۷ مترو تهران، مبلغ  هزار میلیارد تومان برای اورهال و بازسازی تجهیزات متحرک و واگن‌های مترو، مبلغ هزار میلیارد تومان برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مبلغ  ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های اتوبوسرانی اعم از ایستگاه‌ها، توقفگاه‌ها و بازسازی در نظر گرفته شده است. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان، صرفاً صرف توسعه بهبود و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شرکت مترو و نهایتاً توسعه ناوگان اتوبوسرانی است و در جایی دیگر خرج نخواهد شد. 
وی بیان کرد: این موارد به صورت ماهانه و حداکثر سه ماهه باید  توسط شهرداری و دولت پرداخت شود. مدت این اوراق ۴ ساله است و باید در طی ۴ سال به صورت کامل تسویه شود. 
تشکری هاشمی  گفت: با توجه به اینکه وزارت کشور حداقل ۸۸۰۰ میلیارد تومان را توافق کرده و احتمال دارد که برخی از شهرهای کشور نتوانند این اعتبار را به صورت کامل جذب کنند؛ ۱۲۰۰ میلیارد تومان در این تبصره به صورت مازاد تصویب می‌شود که در صورت عدم توانایی شهرهای دیگر بتوانیم آن را نیز جذب کنیم.
 
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ضمن طرح سئوالی گفت: برابر قانون، زمانی که شهرداری درخواست دریافت تسهیلات دارد و فرآیند آن منوط به کسب تکلیف از شوراست؛ باید در خصوص عملکرد خود و بدهی های گذشته در قالب جداولی موضوعات را شفاف بیان کند. اما برای اینکه بدانیم متضمن چه تعهدی هستیم و برای سنوات آینده چه میزان بار مالی ایجاد می کنیم. باید شهرداری این هدف خود از اخذ وام و رژیم تسویه بدهی را به طور روشن احراز کند.
در پایان اعطای مجوز به شهرداری جهت انتشار یکصدهزار میلیارد ریال اوراق مالی-اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران به تصویب رسید.
 
کد خبر: 8-214

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: